Priser

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

Betalning

DRY Things använder Klarna Checkout

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Fullständiga betalningsvillkor från Klarna hittar du här: https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html

Leveranskostnad / Leveranssätt SVERIGE

Leverans tar ca 2-5 dagar från order. Fraktkostnad tillkommer på köp av The Copper Rack och The Rag Rug. Övriga produkter – Fri frakt på köp över 1000 SEK inom Sverige. För andra länder ber vi dig maila oss förfrågan om pris på frakt.

 

Avgift för outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök

I de fall paket, brev, postpaket  eller lastpall/större paket returneras till DRY THINGS things av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer DRY Things debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för större paket till SEK 600 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka DRY things kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras via faktura.

 

 

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

  1. Kontaktinformation – namn, adress, e-postadress, telefonnummer m m
  2. Personnummer
  3. Betalningsinformation – kortnummer, fakturainformation m m
  4. Finansiell information – t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
  5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
  6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
  7. Information om din dator/enhet – IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
  8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.

 

Ångerrätt

Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Originalemballage måste sparas och följa varan. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten.

Återbetalning utförs normalt inom 10 arbetsdagar om du redan betalt din faktura, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

DRY Things är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat.

Ångerrätt gäller ej företagskunder.

Reklamationer

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

Färger och bilder

Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas i web-shopen exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.

Övrigt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. DRY Things förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Felaktiga uppgifter

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris.

Force Majeure

Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.